Logo

İngilizce Kendinizi ve Ailenizi Tanıtma

Bu yazıda İngilizce dilinde kendinizi ve ailenizi nasıl tanıtacağınız örneklerle anlatılmıştır. Örneklerde kişisel ve dış görünüşten, akrabalık ilişkilerinizden bahsedilmiştir.

İngilizce Kendini Tanıtma

Hello, My name is Mehmet and my surname is Yıldırım. I am 16 years old and have lived in İzmir since I was born. I was born in 1997. I'm a student at the high school. I have long and yellow hair and ı have green eyes. I am short. My mother is a succesful doctor and my father is an engineer. I also have two brothers. I love them. I like to swim, play basketball and walk. I'm afraid of insects and darkness. My favorite food is macaroni and I like to drink coke. There are many restaurants in the city where I live. Sometimes I go to the resturant with my best friend. By the way, my best friend's name is Nedim.

Türkçe Çevirisi: Merhaba, benim adım Mehmet ve soyadım Yıldırım. 16 yaşındayım ve doğduğumdan beri İzmir'de yaşıyorum. Ben 1997 yılında doğdum. Lise öğrencisiyim. Uzun, sarı saçım var ve yeşil gözlerim var. Kısa boyluyum. Annem başarılı bir doktor ve babam mühendis. Ayrıca iki erkek kardeşim var. Onları seviyorum. Yüzmeyi, basketbol oynamayı ve yürümeyi severim. Böceklerden ve karanlıktan korkarım. En sevdiğim yemek makarnadır ve kola içmeyi de severim. Yaşadığım şehirde birçok restoran var. Bazen en iyi arkadaşımla birlikte restorana giderim. Bu arada, en iyi arkadaşımın adı Nedim.

Örnek 2:

Hi everyone, I am Ayşe. I will introduce myself to you. I was born in Konya but I have lived in Istanbul since my childhood. I was born in the morning of May 1995. I am 22 years old. I have short brown hair and light green eyes. I'm tall. I'm a student at university. I want to be a nurse in the future. It's a great feeling to heal sick people. My mother is a houswife. My father is a waiter. He likes work. I have a sister and brother. I love them. I love my house and family very much. 

Türkçe Çevirisi: Herkese merhaba, ben Ayşe. Size kendimi tanıtacağım. Konya'da doğdum fakat küçüklüğümden beri İstanbul'da yaşıyorum. 1995 yılının Mayıs ayında bir sabah doğdum. 22 yaşındayım. Kısa kahverengi saçım ve açık yeşil gözlerim var. Uzun boyluyum. Üniversitede öğrenciyim. İlerde hemşire olmak istiyorum. Hasta insanları iyileştirmek harika bir duygu. Annem ev hanımı, babam garson. İşini seviyor. Bir kız ve bir erkek kardeşim var, onları seviyorum. Evimi ve ailemi çok seviyorum.

Kullanabileceğiniz diğer kelimeler:

Parents: ebeveyn 
Wife: Eş
Reading books: kitap okumak
Gezmek: travel
Uncle: amca
Secretary: sekreter
Teacher: öğretmen
Pasty: Mantı
Pea: bezelye
Soda: gazoz
Cousin: kuzen
Tennis: tenis
Free time: boş zaman

Şeklinde kendiniz de İngilizce tanıtım metni oluşturabilirsiniz. Örneklerden yola çıkarak veya kendinize göre düzenleyerek İngilizce kendinizi tanıtmayı kavrayabilirsiniz.